Sådan arbejder jeg

 

It is good to have an end to journey toward; but it is the journey that matters, in the end – Ernest Hemingway

Jeg mener

At vi skal tænke hjemmeside udvikling meget mere som en rejse, et løbende stykke arbejde og samarbejde. Hjemmesiden skal nemlig være lige så dynamisk og levende som det firma eller person den forsøger at afspejle.

Dejliglama er et udviklingshus

Det lyder som lidt af en mundfuld, men jeg har et fantastisk og mangeårigt samarbejde med et udviklingsteam og faste designere bag mig. Vi er dem, der sørge for at alle byggestenene til dit næste projekt sættes sammen.

Der er helt overordnet tre elementer vi bekymre os for; Struktur, Design & Funktion.

For at sikre at den rette struktur, design og funktion bruger jeg en række værktøjer i snakken med dig om din strategi og ønske med det nye website. På den måde skaber vi en fælles forståelse af det, der skal være din nye hjemmeside og  hvordan den ser ud.

Gennemskuelig kommunikation med dig, om kvaliteten og funktionaliteten af det endelige produkt er kontinuerligt gennem hele processen. Så kommer vi hurtigere fra tegnebrættet og til noget vi kan se på, men aldrig længere væk end at vi kan gå tilbage til tegnebrættet, hvis vi føler det er nødvendigt på et senere tidspunkt.

Overblikket

Jeg kan indgå i dit projekt på alle stadier af udviklingen. For mig, er det vigtigt at få overblikket.

Hvad er målet med det du har sat igang, og hvilke skridt har du  allerede taget for at nå dertil?

Når jeg har overblikket, kan vi sammen gå videre i processen.

Det endelige produkt

Kvalitet er jo mange ting. For mig er det en kombination af, Ressourcer (tid, penge og mandskab), Scope (opgavens omfang) og Kvalitet (defineret ved et af kunden specificeret mål for projektet)

Ressourcer, Scope og Kvalitet påvirker hinanden indbyrdes. Det er nu engang sådan, at vi ikke kan lave e-bay i en nord-svensk udgave på 2 uger til 50.000, baseret på screendumps af e-bay som vi kender det idag. Lyder det også lidt skørt? Ok, men du vil være overrasket over hvor mange henvendelser jeg får der indeholder elementer af sådan en sætning :)

Produktet er færdig når vi har opnået de mål vi satte inden for vores Scope og tilgængelige Ressourcer.

Skridt på vejen

De rette skridt gør processen bedre. Derfor bruger jeg en kombination af disse skridt, til at tage os sikkert fra idé til produkt.

  • En indledende snak, hvor du med dine ord fortæller hvad projektet går ud på, og jeg genfortæller din vision med vores
  • En konceptbeskrivelse der forklare de overordnede mål med projektet
  • En opgave breakdown hvor hver opgave der skal løses er beskrevet (byggeordre)
  • En udarbejdelse af et design Look & Feel som indeholder skrifttyper, farver, grafiske elementer og andet, der er med til at skabe en rettesnor for det endelige design
  • Et See/Do træ som fortælle os hvordan det endelige site skal bygges
  • En wireframe baseret på See/Do så vi konkret kan se hvor elementer skal placeres på de enkelte sider
  • En design mockup baseret på wireframe
  • Implementering af design i et kørende theme

Levering

Før jeg kan gå igang med vores favorit del – at bygge dit nye produkt, tager jeg den samlede beskrivelse og udfærdiger et tekniske modstykke, som er en byggeordre. Med den i hånden ved jeg hvad vi skal bygge, hvor lang tid det ca. tager og hvor meget det ca. koster.

Hvis vi er enige, og fortsat holder os inden for de forventede Tid, Ressource og Kvalitets parametre, går vi videre.

Når vi nu er blevet klar over hvor vi skal hen, så er det jo bare om at komme igang,  og heldigvis arbejder vi rimelig hurtigt, hvis jeg selv skal sige det.

Pris

Pris er selvfølgelig en del af leveringen. Du kan se alle priser her.

Service

Et helt nyt produkt har helt sikkert fejl og mangler. Trods mine bestræbelser på at finde og fjerne dem alle, inden du får overleveret produktet til endelig test kan du være uheldig at finde en fejl. Det er derfor test er en del af leveringen, og det er fejlrettelser i 30 dage efter levering også.